Gør en virksomhedskultur undersøgelse

De fleste corporate kultur undersøgelser er ikke så effektive som de kunne være.

Denne artikel vil hjælpe dig med at optimere din succes og bruge resultaterne

at forbedre din virksomhedskultur.

Start med dine mål

Når indlede en virksomhedskultur undersøgelse projekt, skal du

Start med slutningen for øje. Hvad er dit formål i at gøre en corporate

kultur undersøgelse? Ønsker du at forbedre virksomhedskultur? Hvis det er tilfældet,

Hvorfor? Hvad er de vigtigste udfordringer, som din virksomhed står overfor? Har du

har en god forståelse af hvad virksomhedskultur er? Hvis ikke, jeg

opfordre dig til at læse forståelse virksomhedskultur.

Jeg vil anbefale at du indsnævre dine mål til tre store mål,

du gerne vil udrette. Eksempler omfatter: 1) reducere medarbejder

omsætning; 2) forbedre produktet leveringstid; og 3) øge

rentabilitet. Det er bedst at fastsætte kvantitative mål. Selv om du

kan ikke sætte tal på din corporate kultur, det er beholder for alle

dine resultater og har en direkte og indirekte indvirkning på disse resultater. Af

opstille kvantitative mål, vil du være i stand til at måle resultaterne af

din indsats ved at gøre årlige eller halvårlige virksomhedskultur undersøgelser.

Være parat til at ændre dine mål. Mens målopnåelse up-front er

ekstremt vigtig, kan du lære nogle ting om din virksomhed og

kultur, der fører dig til at omprioritere dit mål. Dette er fint. Være åben

og fleksibel. Prøv ikke at forudsige resultatet af undersøgelsen før du

få resultaterne.

Designe en god virksomhedskultur undersøgelse

Når du ved, hvad du forsøger at udføre i gør en undersøgelse,

Du kan designe spørgsmål omkring dine mål. Men, Vær forsigtig! Quantum

fysik har påvist, at intentionerne i en videnskabsmand påvirker den

resultatet af hendes eksperiment. Derfor vil jeg anbefale at du bruger en undersøgelse

der er udviklet af en ekstern part. Hende eller hun vil ikke dele

dine fordomme, og resultaterne vil være mindre forudindtaget.

Nedenfor er de afsnit, som vi har medtaget i kultur bygherrer

Corporate kultur undersøgelse:

1. virksomhedens Mission

2. lederskab

3. virksomhedskultur

4. virksomhedens værdier

5. arbejdet i sig selv

6. opgaver

7. arbejde opfyldelse

8. individuel karriereudvikling

9. support, uddannelse og Coaching

10. Sammenfattende spørgsmål

Du se, at kultur Builders’ undersøgelse dækker en bred vifte af

områder. Corporate kultur er kun ét afsnit. Grunden til dette er

denne kultur er beholderen til handlinger, beslutninger og resultater. Du

vil være i stand til at lære om din kultur indirekte ved at forespørge den

andre områder.

Afsnit 1-9 er kvantitative spørgsmål og afsnit 10 har åben

kvalitative spørgsmål. De kvantitative spørgsmål kan spores af tid

periode, hvilket er vigtigt. Du vil være i stand til at genkende tendenser og være

proaktive i at undgå en krise. De kvalitative spørgsmål vil give dig

masser af indsigter og nyttige anekdoter.

I udformningen af undersøgelsen, er det vigtigt at få personlige

oplysninger fra survey deltagere, der vil hjælpe dig med at segmentere

data. For eksempel er uopsigelighed og afdeling væsentlige stykker af

oplysninger. Position niveau kan også være nyttigt.

Når det er sagt, det er afgørende at holde undersøgelsen fortrolige. Folk

vil være mere villige til at gennemføre undersøgelsen og give ærlige svar

Hvis de er overbeviste om, at deres svar ikke kan spores tilbage hertil.

Brug design og teknologi til at holde svarene fortrolige.

Gennemføre virksomhedskultur undersøgelse

Gøre det så nemt som muligt at gennemføre undersøgelsen. Brug

den teknologi, der giver bedst mening for din virksomhed. Jeg har hjulpet

virksomheder oprettet undersøgelser på deres intranet og på Lotus Notes.

Sætte det op, så nogen kan begynde undersøgelsen og delvis

svarene vil blive frelst, hvis de får afbrudt. Gøre en stram tidsramme

for folk til at gøre undersøgelsen – en uge eller to uger, hvis folk rejser

ofte. Udsende 48 og 24 timers meddelelser om undersøgelser deadline.

Fik god respons på din Corporate kultur undersøgelse

Det er vigtigt at få buy-in og støtte af ledergruppe

i gør denne undersøgelse. Tilbringe tid til, at uddanne dem om

virksomhedskultur og dine mål for at gennemføre en undersøgelse. Ledelse

holdet vil derefter fortaler for undersøgelsen og øge svarprocenten.

Hvordan du præsenterer undersøgelsen at potentielle deltagere er afgørende for

succes af dit projekt. Husk: undersøgelsen er fortrolige så

deltagelse er valgfri. Hvis du får kun 70% af folk reagerer på

undersøgelsen, du vil ikke være i stand til at finde ud af, der ikke har deltaget.

En af de bedste måder at sikre 100% deltagelse er at klart

formulere mål for undersøgelsen og dele din plan for hvad du vil

gøre med resultaterne. Hvis jeg tror, du vil gøre gode ting med den

undersøgelsesresultater og det forbedrer direkte mit liv, jeg er mere tilbøjelig til at

tage sig tid til at lave undersøgelsen.

Hvad gør man med resultaterne af din Corporate kultur undersøgelse

Det værste du kan gøre er at foretage en undersøgelse og derefter gøre

intet med resultaterne. Dette er langt værre end ikke at gøre noget overhovedet.

Du vil øge folks forventninger af livet på virksomheden forbedring

og derefter resultaterne forsvinde i et sort hul. Jeg garantere, at

moral vil forværres.

Oprette et firma-dækkende møde at præsentere og diskutere resultaterne. Gøre dette

inden for et par uger efter afslutningen af undersøgelsen. Brug momentum, du

har bygget op for at holde bevæger sig mod dine mål.

Være så gennemsigtig som muligt fremlægge resultaterne. Ikke vride

eller sukker-coat dem. Jeg hjalp en virksomhed gør en undersøgelse og den interne

person, som fremlagde resultaterne fokuserede kun på positive og

tilsløret negativt. Folk købe ikke det. Være så objektiv som

muligt. Prøv at få en person, der er respekteret og vellidt inden for den

virksomheden præsentere resultaterne. Dette er langt bedre end at have en

gøre dette konsulent. Derefter vil hele virksomheden eje resultaterne

– ikke en impassionate uden for observatør.

Jeg anbefale at oprette tre task forcer at eje de tre mål,

du har sat frem. Prøv at få frivillige til at sidde på task-forces.

Gøre holdene en hybrid af forskellige afdelinger og forskellige niveauer.

Sætte konkrete mål og tidslinjer. Sørg for, at task-forcerne har

support og ressourcer de har brug for.

Hvad næste

Jeg anbefale at gøre en årlige eller halvårlige undersøgelse for at holde din finger

på pulsen af virksomheden. Foretage mindre ændringer i undersøgelsen eller tilføje

spørgsmål, men ikke ændre noget væsentligt eller du vil ikke kunne

for at spore dine resultater og identificere tendenser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *